Dionne van Hondenschool Anydog

Stel je hier even voor.
Plaats reactie
Hondenschool Anydog
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-12-2017 14:41

Dionne van Hondenschool Anydog

Bericht door Hondenschool Anydog » 05-12-2017 15:11

Hallo allemaal,

mijn naam is Dionne en ik heb sinds juni 2016 een eigen hondenschool.
Mijn cursusaanbod bestaat op dit moment uit
puppy-opvoedcursus, basistraining gehoorzaamheid, vervolgtraining gehoorzaamheid, hoopers, treibball, freestylen (zelf verzonnen oefeningen) en ik heb 2 stepgroepen. Cursisten blijven vrij snel plakken op mijn hondenschool en zijn zich er nu mee aan het bemoeien om de sport Rally-O toe te voegen aan het pakket. Ik heb met een van mijn eigen honden een tijdje behendigheid gedaan maar daar ben ik mee gestopt omdat ze na de debutantenklasse waarin ze 45 sprong ineens 65 moest gaan springen. Ik heb Entlebucher Sennenhonden en deze honden zijn iets gestrekt gebouwd, het zag er niet uit en het risico op blessures was te hoog. Maar ik heb dus wel een basiservaring met behendigheid. Zeer recent heb ik de Instructeursopleiding FCI obedience gevolgd. Omdat ik geen praktijkervaring heb met deze sport heb ik het examen nog even uitgesteld.
Wat ik tot nu toe van Rally-O heb gelezen trekt mij best aan. Iets swingender dan de echte Obedience en waarschijnlijk past dit ook iets meer bij het type cursist dat zich bij mij aansluit.
Ik ga nog even verder snuffelen op dit forum,
groetjes Dionne :)

Corrie
Site Admin
Berichten: 129
Lid geworden op: 07-03-2011 20:29

Bericht door Corrie » 05-12-2017 15:31

Goedemiddag Dionne,

Welkom op dit forum.
Rally-O is ook een hele leuke hondensport, helaas niet zo actief meer in Nederland.
De informatie die hier op het forum staat is dan ook niet helemaal up-to-date.
Als je interesse hebt in het weer activeren van de sport in Nederland en nog meer mensen weet, wijs ze dan op dit forum :D
In het laatste forum bericht in de index " interesse Rally-O?" kan je aangeven dat je interesse hebt.

Groet, Corrie

Plaats reactie